bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

My Resort/ぼくのリゾート

My Resort

I choose the music, the great "Music For Airports"
Listening to that, I enjoy digging my thoughts
I'm basically introvert so never enjoy any sports
I like the life in this town, one of my favorite resorts

And every lunchtime I start writing my new one
I want to stay so modest, not to become someone
Just I check my growth every day. And that's simply for me a fun
I must be a cheap person. But I do cause I can

You might call me like an easy-going guy
I won't deny it. I just try not to make a lie
If you still laugh at me, could you tell me why?

Do you adore the poet who had chosen as an exile?
I don't want to go so far to the place like an isle
In my mind I carry many poems by me like a file

ぼくのリゾート

イーノの『ミュージック・フォー・エアポーツ』を選んで
それを聴きながら物思いに耽るのが好きなんだ
内向的だからスポーツなんてしないし
この町の生活が好きだ。ぼくにとってのリゾート地の1つ

ランチタイムにぼくは新しい詩を書く
謙虚でありたいと願う。大物になんてなれなくていい
日々ぼく自身の成長を確かめる。それが単純に楽しいことだから
安い人間なんだろうと思う。でも、ぼくはそうする。そうできるから

のんきなやつだって言うかもしれない
否定はしない。嘘はつきたくない
ぼくを笑うとするなら、理由も言ってくれるかな

漂泊の詩人に憧れを抱くかい?
ぼくは遠くには行きたくない。ここにいたい
心の中にファイルを持ち、ぼく自身の詩を記録していく