bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

True Color of the Sun/太陽のほんとの色

True Color of the Sun

I wondered if the sun had its true color
And I asked this to my father and my mother
They answered me, "It depends on those people's own culture
Maybe there could be the one which says the sun is a dark matter".

I thought it must be mysterious... like cheated by a fox
But, by now I'm keeping that idea anywhere in my mind box
I write this kind of nonsense poems. Not as an art. Just to detox
"If AI added her melody with these lines..." This idea suddenly knocks

Do you think my idea, my poetry can be strange? It's too unique?
Indeed, I'm a creep. I'm just a heavy music freak
Classmates used to say to me "You're mad at all. Be meek!"

Yes, I still try to do so. But I feel that my head is just chaotic
I need no alcohol and drugs. This mind is truly narcotic
Like a kind of avant-garde music. For example, the one by Lotic


太陽のほんとの色

太陽にほんとの色ってあるのかな
それを父と母に尋ねてみたんだ
言われたのは「それは文化にもよるね」と
「たぶん太陽がダークマターだって文化もあるだろう」

とても神秘的だと思う。狐につままれたかのよう
でも、今までぼくはこのアイデアを心にしまっておいた
こんな無意味な詩を書く。アートじゃなくて吐き出すため
人工知能がメロディをつけたら」……なんて考えも浮かんでくる

ぼくの考え、ぼくの詩はとてもヘンなんだろうか?
確かにぼくはキモいと思う。ただの音楽フリーク
クラスメイトは言ったっけ。「おかしいんだ。大人しくしてろ」と

ぼくだってそうしたい。でもぼくの頭はカオスだ
アルコールもドラッグもいらない。この心はとても催眠的
アバンギャルドな音楽のよう……ロティックの曲のような