bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

As Great As Harpar's Bizzare/ハーパース・ビザールの音楽のように

As Great As Harpar's Bizzare

When I was a teenager, I adored the poets of the Beat
At the days we hadn't found any concept about NEET
Even though I dreamed someday my soulmate and I would meet
And also, I couldn't believe that my life could become sweet

The drama in this life had happened like Morrissey and Marr
Or The Flipper's Guitar, who had made the music of Jack Tarr
Me, I met my friends. It's as great as Harper's Bizzare
At the days I had enjoyed Suede's great "Dog Man Star"

From that event, I started the life of "My Evolution"
I have learned various lifehacks, the solution
I can say this clearly. It must be a revolution

Still my chiefs at my workplace treat me as a poor mob
I almost accept that. Maybe I'm the Twin Peaks' Bob
But I keep on smiling even though I sometimes sob


ハーパース・ビザールの音楽のように

十代の頃、ぼくはビートの詩人に憧れていた
まだニートなんて概念がなかったころの話だった
いつかソウルメイトと会える日が来ることを楽しみにした
そして、人生がこんな風にスウィートになるとは思ってもみなかった

人生のドラマは起きる。さながらモリッシーとマー
あるいはフリッパーズ・ギター。『ヘッド博士の世界塔』を作った2人
ぼくは友だちと出会った。それはハーパース・ビザールの音楽のように素晴らしい
その頃はぼくはスウェードの『ドッグ・マン・スター』にハマってたんだけど

その出来事から、「ぼくの快進撃」が始まった
いろんなライフハックを学び、ソリューションを学んだ
はっきり言える。それは革命だった

職場の上司はぼくを無名だと扱う
それはそうかもしれない。『ツイン・ピークス』のボブのような
ぼくは微笑み続ける。ときどき泣くこともあるけれど

(For my precious friends/かけがえのない友だちに)