bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

Genesis/はじまり

Genesis

It was an ordinary and beautiful summer day
The era I couldn't take the wish for death away
Like the great Nirvana who had said "Everyone is gay"
I had adored Kurt's death as silly journalists say

We, the friends and I, met at a cozy cafe at last
We had really similar, terrible traumas from the past
It was so dramatic. As a movie, who should be the cast?
Yes... we did a nice meeting. We must have a blast

We have walked eventually, exactly forward
Now we can say where we are going toward
OMG. Once I had believed that this life must go downward

8 years have passed... and this town is still quiet
But in my head there are many ideas. I can't do diet
Someday I'll be able to write my "The Book of Disquiet"?


はじまり

ある平凡な、美しい夏の日のこと
ぼくが希死念慮を手放せなかった時期の話だ
「みんな陽気だ」と歌ったあのニルヴァーナのように
ジャーナリストが言うように、ぼくもカートの死に憧れたものだ

あのくつろげるカフェでぼくは友だちと出会った
過去にぼくたちは、よく似たトラウマを抱えていた
とてもドラマティックな話だ。映画にするならキャストは誰だろう
とてもいいミーティングで、存分に楽しむことができた

確かにぼくたちは徐々に前進して、そしてここまで来られた
どこに行こうとするのか、ぼくたちは今胸を張って言える
ああ、過去にぼくはずっと人生お先真っ暗だと思ってたのに

8年が過ぎた……この町はいつだって静かだ
ぼくの頭の中ではアイデアがひしめき、とても節制できない
いつかぼくもぼくなりの『不安の書』を書けるのだろうか?