bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

Dreaming of a Party (in my 1LDK)/夢見るパーティータイム(悲しき1LDK)

Dreaming of a Party (in my 1LDK)

Almost all the people say that I'm a strange man
That comment reminds me of Eminem's sad and great song "Stan"
But who else can I be? I feel like I'm in a trash can
Where is my soulmate? I'm like Rocky Balboa without Adrian

Although I am autistic, I want to enjoy doing any funny small talk
Oh, I could follow all of my co-workers on Twitter... I won't block
What could be our topics? How about talking about good old post-rock?
Am I trying the impossible thing? Like the movie GATTACA's Ethan Hawke?

How can I make the firm relationship? Where is the DJ?
It is like the title of the great soul music song... Marvin Gaye.
Yes, he said "What's Going On". I want to have a party in my 1LDK

But if I opened a party, what could we celebrate?
Do we need the drinks? Everyone must wear their nameplate
I might have to go to somewhere from now? I see. I have to accelerate


夢見るパーティータイム(悲しき1LDK)

ほぼ全員が言うんだよね。お前はほんとうに変わり者だって
なんだかエミネムの名曲「スタン」を連想するんだけど
でも、どうしたらいいんだろう。ゴミ箱に捨てられたような気分
ソウルメイトはいずこに? さながらぼくは、エイドリアンのいないロッキー

発達障害者だけど、それでも雑談をしてみたいと思う
Twitterで同僚をフォローできたらいいんだけど。ブロックなんてしないから
話題はなんにしようかな。ポストロックについてだったら話せるよ
不可能なことなんだろうか。なんだか『ガタカ』のイーサン・ホークみたい

固い人間関係はどうやったら作れるんだろう。DJはどこにいる?
ソウルミュージックの名曲を思い出すね。そう、マーヴィン・ゲイ
「ホワッツ・ゴーイング・オン」。ぼくの1LDKでパーティをしたい

でもするとしても、いったい何を祝えるだろう
ドリンクは必要だろうか。名札だって必要だろうし
今からどこかに行かないといけないかな。だったら急がないと