bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

No Worries/だいじょうぶ

No Worries

A friend of mine said "Sorry, my English is too poor"
That comment made me sad. Hey, you don't have to be sorry
Because you're still a learner, so just try to express who you're
If you apologize me again, I would show you a sad face like Bill Murray

I remember I've felt a lot of shame with my talking
We are not native, and basically we don't have to be
We are so mature ones, so let's enjoy chatting like walking
How about using various apps on your smartphone? Let me see

I believe that real self-esteem must exist in me like a soul
That soul always guides me, and gives me an important role
So I've been trying to stay calm to achieve every lesson's goal

Some people say that being fluent in English is really great
I agree with them, but I just try to enjoy my life based on the fate
My mentor used to say to me "Just trust your soul, and go straight"


だいじょうぶ

友だちに言われたんだ。「ごめんなさい、英語がへただから」
そう言われて悲しくなった。ねえ、謝る必要なんてないよ
きみは学習者だから、だからきみのことを話してほしい
もしまた謝ったなら、ぼくの表情はビル・マーレイみたいになる

しゃべっていて恥をかいたことなら何度だってある
ぼくたちはネイティブじゃない。そしてそうなろうとしなくてもいい
成熟したぼくたち。だから歩くようにチャットをしよう
スマートフォンでアプリを使ってみたらどうだろう。見せてくれるかな

ほんとうの自身はたましいのようにぼくの中にある
そのたましいがぼくを導き、大事な役割を与えてくれる
どのレッスンの目的も果たしたいと思って、冷静に振る舞おうとする

ある種の人たちは、ペラペラに英語を話せることがいいんだという
彼らに同意する。でもぼくは運命に基づいたこの人生を楽しもうとする
ぼくのメンターが言っていた。「たましいを信じて、まっすぐ生きましょう」と