bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

I Trust The Trust/信じることを信じる

I Trust The Trust

When I was seventeen, I pretended to be a dead
What a miserable youth! I thought I had lost the right
After those days, I spent my life drunken in the bed
But as The Smiths sings, in my mind there was a certain bright light

Now I want to ask this. "Hey, what do you trust?"
All I trust is just the senses of mine. I can swear
People would blame me a lot. But this is based on my lust
But I don't want to be selfish. I can even say a prayer

I can feel that I've changed a lot. Really a lot
Because now I can say that I am proud of what I've got
Indeed, I have to obey many rules. But basically I'm not a robot

You might ask to me that why I can live with a pride
If I answered "Because of you", would you get pop-eyed?
Then I have to add this. "I trust the trust". It's the answer I can provide

 

信じることを信じる

17歳の時、ぼくは死んだ人間を装っていた
何とも惨めな青春! ぼくは権利なんてないと思っていた
そうした日々のあと、ぼくは酒に溺れてベッドでムダに生きた
でもザ・スミスが歌うように、心の中には消えない光があった

こう訊きたいんだ。「ねえ、何を信じるの?」
ぼくが信じるものはこの感覚。誓ったっていい
人はぼくを責めるだろう。でもこれはぼくの欲望のなせる業
わがままになりたいわけじゃない。ぼくは祈ることができる

ぼくは感じられる。ぼくは変わってしまった。とても激しく
いまぼくは自分が得たものを誇れると胸を張って言える
たくさんのルールを守らないといけない。でもぼくはロボットじゃない

訊くかもしれない。どうして誇り高く生きられるのか
もし「きみのせいだ」と答えたら、きみは目を丸くするのだろうか
こうつけ加えないといけない。「信じることを信じる」と。それがぼくの答え