bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

The Bends/潜水病

The Bends

I'm thinking about the final moment once I tried to look for
I even tried to find the "suicide manual" at a bookstore
Yes, I guess this kind of idea must be a very terrible hardcore
But I can't say that I'm now free from that desperate wish anymore

What do we need to live this life with the cheer?
Especially, at the time I tend to feel that my hope must disappear
Now I'm writing this poem, and this is my only souvenir
In my life, I never need any kind of "the soul auctioneer"

I look at the Facebook and see my friend is in blue
But what can I say? I can't believe why I could go through
However, I don't want to say the cliché like "dreams come true"

All I can suggest is just to wait and see
Just trust the strength in yourself, that's the key
Don't think twice as Bob Dylan says. Why don't you watch the TV?


潜水病

最後の瞬間について考えている。昔、探し求めた瞬間
思い余って『完全自殺マニュアル』を本屋で買い求めようとしたりしたっけ
思うんだけど、こんなアイデアってほんとうに酷いハードコアだね
でも、今はそんな絶望的な思いから自由だなんてことも言えないんだけど

この人生を元気よく生きるには何が必要なんだろう?
特に、持っていた希望がぜんぶ消えてしまったと絶望に陥った時
今、ぼくはこんな詩を書く。これがぼくの贈り物
この人生、ぼくは魂を競りにかける人には用がない

Facebookで見たんだ。友だちがブルーになってる
でも何て言ったらいいんだろう。ぼく自身、どう乗り越えたか信じられない
でも、「夢はかならず叶う」なんて決まり文句も言いたくない

言えることはただ、待つことと見ること
自分の中の強さを信じること。それが確かな鍵
ボブ・ディランに倣ってくよくよせず、テレビでも見たらどうかな