bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

My Friend From Pangea/パンゲアから来たぼくの友だち

My Friend From Pangea

I'm Tatsuro, a Japanese. This is a friend of mine, Hyde
Indeed, it's my imaginary friend. But it has always been my guide
Could I describe it to you? Well, it must be blue-eyed
I found it in a small town at a splendid seaside

You would remember the name of a famous Japanese rockstar
Yes, I love rock music. I even tried to read Lou Reed's memoir
They tell us it must be cool if we try to be who we are
Cool stars are always great even if he has an exotic sitar

What's cool? What's uncool? I wonder who can define it
Is there any contract paper? Will they say "OK, sign it"?
If so, who are the first group? And why could they design it?

I started thinking this and suddenly got an idea
"I can create my friend which hasn't been within the Wikipedia"
That's why it is here... it's a friend from a vast land, Pangea


パンゲアから来たぼくの友だち

ぼくはタツロー。日本人だ。こいつがぼくの友だちのハイド
ごもっとも、想像上の友だちだけど、でもいつもぼくを導いてくれる
姿かたちをきみに話してもいいかな。ハイドの目は青いんだ
美しい海辺の小さな町でこいつと出会ったんだよ

日本の有名なロックスターを思い出すかもしれないね
ロックミュージックは好きだからね。ルー・リードの回想録も読んでみたし
スターたちはぼくらがぼくららしくあれば即クールだって言う
イカしたスターたちはすごいよ。たとえシタールを手にしたとしても

何がかっこよくてそうじゃないのか。誰に決められるっていうのかな
契約書でもあるんだろうか。みんな言うのかな、「サインしろ」って?
そうだとしたら、最初のグループは誰だった? どうやって決めたのかな

こんなことを考えて、突然ひらめいたんだ
ウィキペディアに載ってない友だちだってぼくには作れる」と
だからハイドはここにいる……パンゲア大陸から来た友だちだ