bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

How To Create Poetry/詩作指南

How To Create Poetry

When I write my poems, I won't try to make the headline
For me, the greatest core is like Paul McCartney's baseline
It won't be too catchy, and it attracts like the hipline
I can't see where this idea came, now this is my lifeline

I see the sky, the trees, the things in there outside
De La Soul's tunes tell me not to decide
Like a kid who enjoys eternal movement of the tide
Try to open your sense to the world. Make them wide

However, this must sound strange cause it comes from the void
The void. I'm empty. Just like a brand new android
My emptiness can be attracted by the news on a tabloid

Then when the chemistry in my soul does start?
Though I'm just a banal person. That's just God's art?
I can't trust myself. I'm not like the great Descartes


詩作指南

詩を書く時、いつも「大見出し」は考えない
常にぼくは、ポール・マッカートニーのベースラインを目指す
キャッチーになりすぎないように、ヒップラインのようにして人目を引く
どこからこの考えが来たのかわからない。でも今はこれがぼくの流儀

空を、樹々を、そして外にあるあらゆるものを見る。
デ・ラ・ソウルの曲は教えてくれた。決めつけちゃいけないと
潮の動きをひねもす楽しめる子どものような気持ちで
感覚を世界に開く。そしてそれをできるだけ広げていく

でも、これはおかしなこと。だって詩は空虚から訪れる
空虚。ぼくは空っぽだ。おろしたてのアンドロイドのように
タブロイド紙のニュースに惹かれるような、そんな空っぽなぼく

だったらこの魂のケミストリーはどうやって起こるのか
ぼくは陳腐な人間でしかない。神の御業だろうか
自分を信じられない。ルネ・デカルトにはなれっこない