bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

Our Time, Our Generation/ぼくらの時代、ぼくらの世代

Our Time, Our Generation

My elder sister once loved a protest singer a lot
She said "Can't you see? His songs are really great and hot"
Indeed, he has become a legend. People even made his bot
We did a terrible fight. She said "You should got shot"

Time goes on... and I listen to that singer's songs as a wannabe
But I want to stand by the current people. Not someone like Bruce Lee
Do you say this attitude of mine can't be allowed? Just it's too free?
Should I obey the person who says 80s is greater than the glee?

Older generation sometimes "press" us. But we do what we like
I like the coolest person in the anime Cowboy Bebop, the Spike
Ever though I started enjoying some old tunes like Van Dyke

Actually this world can have many, many points of view
So we shouldn't be afraid of any single bad review
I create my poem. I wanna start my own revue


ぼくらの時代、ぼくらの世代

姉は昔、とある歌手のことが好きだった
言われたものだ。「わかるでしょ。とてもすごくてホットなの」
確かに彼は伝説になり、ボットまで作られるほど
ぼくたちは喧嘩をして、結局「撃たれればいいのに」とまで言われた

時間が過ぎ……ぼくはその歌手の歌を聴く
でもぼくは「今」を支持する。ブルース・リーみたいなレジェンドじゃなく
ぼくの態度は間違っているだろうか。羽目を外し過ぎだって?
80年代は『グリー』なんかよりずっといいという人をどう思う?

古き良き世代はぼくらを押しつぶす。でもぼくらは好きにする
カウボーイビバップ』のスパイクのようなクールな男を愛する
でもちゃっかり、ヴァン・ダイク・パークスも聴いたりするんだけど

この世界はたくさんの視点の持ち主がいる
だから悪い評判を恐れたりしない
ぼくは詩を書く。ぼくだけのレビューを夢見て