bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

It Would Be Red/そいつの名前はたぶんレッド

It Would Be Red

A really hot day. King Crimson's great "Red"
I look at void, in other words into my head
Should I go back from here? What Nietzsche said?
But someone in me just keeps on saying "Go ahead"

I see... I should start. But where can I reach?
Everything we say has its ending. That's a rule of speech
However, it just says "Trust what your soul will teach
Then you can write something great as Nirvana's 'Bleach'"

Spotify starts playing a ballad of a schizoid man
My head doesn't stop vomiting. I need CT Scan
Time goes slowly. I hear the sound of a rounding fan

The music changes into Sex Pistols. They start screaming
Shouting "No future" and also "England's dreaming"
It says to me "You see, this poem is my redeeming"


そいつの名前はたぶんレッド

とても暑い日、キング・クリムゾンの曲「レッド」を聴き
ぼくは虚無を見つめる。つまりぼくの頭の中を
ここから引き返そうか、ニーチェの言葉にしたがって
でもぼくの中の誰かが言う。「そのまま続けるんだ」と

そうしよう。ともかく始める……でもどこに着くのだろう
ぼくらの言うことにはオチがある。それがスピーチのルールだ
でも、そいつは言う「魂の言葉に従うべきだ
そうすればニルヴァーナの『ブリーチ』的な傑作が書ける」

Spotifyが精神異常者のためのバラードを奏で始める
ぼくの頭は「嘔吐」をやめない。CTスキャンしないと
時間がゆっくり過ぎて、扇風機の音が聞こえる

音楽がセックス・ピストルズになる。彼らが叫び始める
「終わりだ」「イギリスが夢を見る」とがなり立てる
そいつは言う。「わかったかい? この詩がぼくの報酬」