bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

What's The Frequency, Kenneth?/ケネス、周波数は何だ?

What is the certain thing I can believe? If that kind of eternal/universal truth like the rule of gravity existed, how could I find that? I'm sorry for the dear readers, because my mind is now scattered by a lot of "buzzing" idea therefore I'm seriously confused... But I am diligently trying to write this as my inner voice says.

ぼくが信じられる確かなものはなんだろう? もしそんな永遠の/普遍的な真実、重力の法則みたいなものがあるとしたら、どうやって見つけたらいいんだろう? 読者よ、申し訳ない。ぼくのこころはいま、あれこれアイデアがざわめいて混乱している……でもぼくは内面の言葉にしたがって書く。

People say that I'm really mysterious. For example, they say "Why do you write your idea in English?" or "Why do you carry so many books to our workplace?". Yes, maybe I have to show them my id card to explain who I am (but they would say "it must be a fake"). I'm really sorry for the readers. I have to add this. There are certain co-workers who treat me as a good worker. They say I'm smart... but that "paradoxical" comment makes me confused again.

人は言う。ぼくはほんとうに謎だと。たとえば、人は言う。「どうして英語でアイデアを書くの?」あるいは「職場にそんなに本を持ち込んでどうするの?」。たぶんぼくはぼくが誰なのか示すためにIDカードを見せないといけないだろう(でも「これはニセモノだ」と言われるかもしれない)。読者よ、申し訳ない。こうつけ加えないといけない。ぼくのことを褒めてくれる人もいる。賢いって言ってくれる……でもそんな矛盾したコメントがぼくをまたしても混乱させる。

That's our life. We are a cluster of paradoxical members of this global society/community. And also, I have to accept that I AM also a cluster of paradoxical points of view. Once I hated Donald Trump. But now, I start thinking that he might not be an evil. But I want to stand within the liberal position... If I start thinking any single topic, my mind start working like this. And that's a kind of my character as an illness until I die.

それが人生だ。ぼくたちはこのグローバルな社会/共同体の矛盾した塊としてのメンバーだ。そして、ぼくもこれを認めないといけない。ぼく自身が矛盾した意見の塊だ。その昔、ぼくはドナルド・トランプが嫌いだった。でも、いまは彼がそんなに悪ではなかったと思い始めている。でもぼくはリベラルなところに立ちたい……あるトピックについて考え始めると、ぼくの心はこんなふうに動く。これがぼくの特性、病だ。死ぬまで続く。

Once, when I found I am autistic, I tried to save myself with/by this concept. I judged everything by this label. "I'm autistic, therefore I do mistakes. Don't blame me". I said this actually. In a way, it must be a kind of my belief. But as you know, the time is changing and our common sense also must change. I must change myself.

その昔、発達障害と知った時、ぼくはこの概念で自分を救おうとした。このラベルですべてを判断しようとした。「発達障害だからミスします。責めないで下さい」。こう実際に言ったこともあった。ある意味では、信条の1つでさえあったわけだ。でも時は変わる。常識も変わるし、ぼく自身も変わらないといけない。

Oh my. Even though I've been living in a dome of Japanese language, I write a lot of English today. Then, I'm finding that "this self" must be one of the most enigmatic topic for me. This also means that I can't control myself completely. Does this make sense? When I was a child, I was often said that I'm a dirty person like plague. A strange kid... How could I do?

ああ、ぼくは日本語のドームの中に住んでいるにもかかわらず、たくさんの英語を書いてしまう。ならば、ぼくは「この自分」がもっとも謎めいたトピックの1つだということをわかりつつあるわけだ。それは同時に、ぼくが自分をコントロールできないことを表す。わかるだろうか。子どもの頃、ぼくは自分のことをばい菌のように汚い、変わった子だと言われ続けた。どうしたらよかったのか。

And now, I'm "vomiting" my anxiety. It seems I am getting angry. Now I won't say "Don't blame me". Instead, I say "I'm sorry, could you help me to solve this problem together?". Maybe, diversity would cure/work for us... This kind of answer is the one I can't get from any Chat-GPT.

そしていま、ぼくは不安をぶっちゃけている。怒りさえ感じ始めて……いまはぼくは「責めないで下さい」とは言わない。「申し訳ありません。この問題を解決するのに力を貸して下さい」と言うだろう。たぶん多様性がぼくたちを救う……この種の答えはAIとのチャットでは得られないものだ。