bingxiang/冰箱

「ビンシャン」と読みます。中国語で冷蔵庫のことです

To The Outer World/外世界へ

外世界へ

ぼくの好きな曲であるブラーの「エセックス・ドッグス」の中で、ブラーはこんな印象的な一節を歌っている。「車の中で殺人を考えた」と。ぼくは車を持ったことはないけれど、ひとりで復讐を考えたことがあるのを思い出す。そう……何度も考えた。どうやってやつらをぶちのめそうか。どうやって危害を加えてやろうか。ご存知の通り、これらはバカみたいなことだ。でもかつて、ぼくはそんな虚しいアイデアに囚われていたのだった。

では,どのようにしてそんな怒りの重力から出られたのだろうか。どのようにして彼らを許せたのか。ぼくにはわからない。でもいま、ぼくはこの人生をどんな脇目も振らず真っ直ぐ生きている。別の言い方をすれば、ぼくはこの人生をゴールに向かって生きて歩けている。ぼくが言えることはただ、世界に自分のストーリーを告白してきたことだ。不幸で、愚かしいストーリーたち。世界にとっては価値がないガラクタでもあっただろう。でもぼくは止められなかった。

ぼくは思い出す……ある有名なレジェンド級の作家が「忘却こそ最大の復讐である」と言っていたのだった。このフレーズを読んだ時、ぼくは何を言いたいのかわからなかった。でもいま、ぼくは意味を推測してみたいと思う。もしぼくがネガティヴな感情の重力に縛られているなら、ぼくはそこから出ていけない。この独りぼっちの態度がぼくたちを不幸にする。ぼくたちはこの寂しい状況における悪循環を断ち切らないといけない。

そしていま……もし車があれば、その車の中でぼくはどんなアイデアを温めるのだろう。ぼくはこの世界を祝福したい。どうやってその車を外に走らせよう? ドライブ、ツーリング、そして……ここではないどこかへ。ぼくの夢の1つだ。


To The Outer World

One of my favorite songs, Blur's "Essex Dogs" has an impressive line in it. "I remember thinkin' murder in the car". Although I have never owned any car, I used to think about doing revenge alone. Yes... I imagined a lot. How should I beat them? How could I give them any serious damage? As you know, these are really silly things. But once, I had been haunted by these vain ideas.

Then, how could I run away from that gravity of angry emotion? How could I forgive them? I can't see, but now I just live my life straightly without looking at any other ways. In other ways, now I can live or walk on my way to the goal of my life. All I can say to you is just the fact that I had kept on confessing my stories to the world. They would be miserable, and stupid ones. They might be even worthless to the world. But I have never stopped doing so.

I remember... a famous legendary author said to us that "to forget is the best way of revenge". When I read this phrase, I couldn't find out what this line is trying to say. But now, I can "guess" what means. If I was bound by the gravity of negative emotion, I couldn't go out from there. That lonely attitude must let you unhappier. We need to break the vicious circle of that lonely situation.

And now... If I had a car, what would be the idea I could think about in that car? I want to have any happy idea... Yes, I want to celebrate this world. How could I drive that car to the outer place? I want to enjoy driving, touring, and... going anywhere not here. That is one of my dreams.